Digitalne navike Generacije Z: Ključni utjecaj na ecommerce 2023 - Uporedi karakteristike proizvoda i ulovi najbolju cijenu u BiH | Cjenolov
Cjenolov

ČlanakDigitalne navike Generacije Z: Ključni utjecaj na ecommerce 2023

2023-07-02

Generacija Z, digitalci rođeni između 1996. i 2010., su današnji najvažniji i najraznolikiji potrošači. Svoju mladost proveli su u svijetu interneta, društvenih mreža i pametnih telefona, stvarajući jedinstveni skup vrijednosti i preferencija koji definišu njihove potrošačke navike. Pridružite nam se da zajedno istražimo kako generacija Z kupuje online, šta im je bitno i kako utječu na ecommerce u 2023.

Kako Gen Z kupuje online

Generacija Z je prva koja ne zna za život bez interneta. Oni su stalno povezani, multitasking virtuozi koji lako šetaju između različitih uređaja i platformi. Svoje mobitele koriste za sve, od pretraživanja i kupovine do dijeljenja svojih najnovijih shopping ulova s vršnjacima.

HubSpotov "Izvještaj o ponašanju potrošača" otkriva da 74% generacije Z najčešće koristi svoje mobitele prilikom online kupovine, dok samo 15% koristi računar. Isto tako, oni su pravi istraživači, otkrivaju nove proizvode kroz online pretraživanje (26%), društvene medije (25%) i preporuke od usta do usta (19%).

Loyalty? To baš i nije u rječniku generacije Z. Oni kupuju gdje god, kako god i kada god, birajući platforme na temelju svojih potreba, udobnosti i raspoloženja. Očekuju brzinu, lakoću i personalizaciju u svojim online shopping iskustvima. Brza dostava, besprijekorna naplata i prilagođene preporuke su njihovi minimalni zahtjevi.

Generacija Z također s entuzijazmom prihvaća nove tehnologije i funkcije koje poboljšavaju njihovo iskustvo online kupovine, poput glasovnih asistenata, virtualne stvarnosti, live chat-a i društvene trgovine kao i platformi za upoređivanje cijena. Spremni su podijeliti svoje podatke i povratne informacije u zamjenu za nagrade i pogodnosti.

O čemu brine generacija Z

Generacija Z nije samo moćan segment potrošača, već i društveno svjestan. Brinu o utjecaju svoje kupovine na okoliš, društvo i sebe. Više su skloni kupovati od brendova koji odražavaju njihove vlastite vrijednosti i uvjerenja.

Prema Apptusovom "Izvještaju o online kupovinskim navikama i ponašanju Generacije Z", neke značajne statistike o generaciji Z i njihovim online shopping navikama su:

  • 77% je poduzelo akciju za cilj u koji vjeruje.

  • 23% je čak bojkotovalo brend.

  • 65% je kupilo nešto na osnovu preporuka influensera.

Generacija Z cijeni održivost, kvalitetu i autentičnost u svojim kupovinama. Spremni su platiti više za proizvode koji su ekološki prihvatljivi, izdržljivi i personalizirani. Oni također traže brendove koji su transparentni, etički i društveno odgovorni.

Generacija Z je također samosvjesnija i izražajnija od prethodnih generacija. Koriste svoju kupovinu kao način izražavanja svog identiteta, ličnosti i kreativnosti. Traže proizvode koji su jedinstveni, raznoliki i inkluzivni. Uživaju u ko-kreiranju i personalizaciji svojih proizvoda s brendovima.

Generacija Z: Preoblikovanje ecommerce-a

Generacija Z preoblikuje ecommerce svojim navikama i preferencijama. Pokreću rast novih poslovnih modela, platformi i funkcija koje zadovoljavaju njihove potrebe i očekivanja.

Neki od trendova kojima generacija Z utiče na ecommerce su:

  • Uspon društvene trgovine: Društvena trgovina je integracija društvenih medija i ecommerce-a, gdje potrošači mogu otkriti, pretraživati i kupovati proizvode direktno s društvenih platformi. Generacija Z, kao najaktivnija i najangažiranija korisnička grupa na društvenim mrežama, više vjeruje preporukama svojih vršnjaka i utjecajnih osoba nego tradicionalnom oglašavanju. Društvena trgovina im omogućava da kupuju tamo gdje provode većinu svog vremena online, dok se zabavljaju i inspiriraju različitim sadržajem.

  • Rast DTC brendova: DTC brendovi (brendovi okrenuti direktno prema potrošaču) prodaju direktno potrošačima online bez posrednika ili trgovaca. Generacija Z preferira DTC brendove jer nude kvalitetnije proizvode po nižim cijenama od tradicionalnih brendova. DTC brendovi također imaju veću kontrolu nad imidžom svoje marke, odnosom s kupcima i inovacijama proizvoda. Oni koriste podatke i povratne informacije od potrošača kako bi kreirali personalizirane i prilagođene proizvode koji zadovoljavaju njihove potrebe.

  • Usvajanje omnichannel strategija: Omnichannel strategije omogućavaju konzistentno korisničko iskustvo na više kanala i tačaka kontakta. Generacija Z očekuje jednostavno i praktično iskustvo kupovine koje im omogućava da prelaze između online i offline platforme bez gubljenja konteksta ili informacija. Omnichannel strategije omogućavaju brendovima da se povežu s potrošačima na svakom koraku njihovog shopping puta, od svijesti do lojalnosti.

Zaključak

Generacija Z je budućnost ecommerce-a. Oni su najutjecajnija, najraznovrsnija i najzahtjevnija grupa potrošača u historiji. Imaju visoka očekivanja i standarde za iskustvo online kupovine i ne boje se izraziti svoje mišljenje i preferencije. Također su društveno svjesniji i izražajniji od prethodnih generacija i traže brendove koji dijele njihove vrijednosti i vizije.

Da bi uspjeli u ecommerce-u 2023., brendovi moraju razumjeti i prilagoditi se navikama i ponašanju online kupovine generacije Z. Moraju pružiti brza, jednostavna i personalizirana iskustva kupovine putem interneta koja koriste nove tehnologije i funkcije. Oni također moraju biti transparentni, etički i društveno odgovorni i nuditi proizvode koji su održivi, visokokvalitetni i jedinstveni.

Generacija Z nije samo grupa potrošača, već i partner i su-kreator. Brendovi koji mogu angažovati, inspirisati i osnažiti Generaciju Z moći će izgraditi dugotrajne odnose i lojalnost s njima.